Norsk Tipping, her representert ved sikkerhetssjef Trond Laupstad, er på nytt blant finalistene til Fidus-prisen. De vant også prisen i 2014 (arkivfoto: Even Rise).

Fidus-finalistene er klare

Fire virksomheter er med videre i konkurransen om Fidusprisen 2017. Den deles ut til en virksomhet som har utmerket seg med god informasjonssikkerhet, i vesentlighet basert på den tillit forbrukerne har til deres behandling av personopplysninger.

Publisert

Finalistene i år er Skatteetaten, Norsk Tipping, Brønnøysundregistrene og Coop. Gjennom en spørreundersøkelse er de pekt ut til å være de virksomhetene som norske forbrukere stoler mye på når det gjelder informasjonssikkerhet.

Det er NorSIS som deler ut Fidusprisen. Dette skjer under Sikkerhetskonferansen som Næringslivets Sikkerhetsråd arrangerer 20. september.

– Formålet er å skjerpe bevisstheten hos privatpersoner og i virksomheter om behovet for informasjonssikkerhet. Fidus-prisen er et samarbeid mellom NorSIS og YouGov. Navnet Fidus er hentet fra latin og betyr tillit/tiltro, sier rådgiver Ole Anders Ulsrud i NorSIS.

Vinneren blir bestemt av en jury, bestående av representanter fra Datatilsynet, Næringslivets Sikkerhetsråd og NorSIS, basert på en faglig vurdering.

Tidligere vinnere:

2016 Skandiabanken Her kan lese hvorfor Skandiabanken vant

2015 Skatteetaten Her kan du lese hvorfor Skatteetaten vant

2014 Norsk Tipping Her kan du lese hvorfor Norsk Tipping vant

2013 Komplett.no Her kan du lese hvorfor Komplett.no vant

2012 Sparebank 1 alliansen Her kan du lese hvorfor Sparebank 1 alliansen vant

2011 Skandiabanken Her kan du lese hvorfor Skandiabanken vant i 2011

2010 Skandiabanken Her kan du lese hvorfor Skandiabanken vant i 2010

2009 Gjensidige

Powered by Labrador CMS