Boligalarmbransjen med økt kundetilfredshet

Verisure og Sector Alarm konkurrerer hardt om boligalarmkundene. Nå har Norsk Kundebarometer slått fast hvem av dem som har mest tilfredse kunder.

Publisert

I fjor hadde Sector Alarm høyere score enn bransjestorebror Verisure (daværende Securitas Direct). Nå er situasjonen snudd. Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI konkluderer nemlig med at Verisure er blitt hakket bedre enn konkurrenten.

- Verisure har en score på 78,6. Sector Alarm ligger ikke veldig langt bak. Deres score er på 73,6. Mens Verisure sin score er forbedret fra 70,6, har Sector en forbedring på 2,6. Realiteten er at dette er en vanvittig fremgang som jeg tror skyldes flere ting, blant annet tillit ute i markedet. Fjorårets resultat for bransjen var det dårligste noen sinne, sier BI-forsker og prosjektleder Pål Rasmus Silseth i Norsk Kundebarometer.

Sector Alarm rykket frem til en 63. plass på Norsk Kundebarometer. På tross av at dette var en fremgang på hele 37 plasser, var fremgangen til Verisure langt mer imponerende. De rykket frem til 26. plass fra sin 106. plass i fjor.

- Tallene fra Sector baserer seg på intervju med 100 kunder. For Verisure sin del ble det kjøpt intervju med ytterligere 100 kunder. At 200 av deres kunder er intervjuet reduserer usikkerheten, men det er ingen grunn til å tvile på resultatet ved intervju av 100 personer heller, sier Silseth.

- Vi er svært opptatt av å ha fornøyde kunder, og er derfor veldig godt fornøyde med fremgangen som dokumenteres gjennom Norsk Kundebarometer 2014. Våre medarbeiderundersøkelser viser at de ansatte trives på jobben, og det er en av nøklene til det den positive kundetilfredsheten. Fornøyde medarbeidere gir fornøyde kunder. En annen side av saken er at vi har lykkes med å gjøre kundenes hverdag enklere gjennom ulike nyvinninger i produktsortimentet vårt, sier presseansvarlig Cecilie Knudsen i Verisure.

- Vi er veldig fornøyde med å ha den kraftigste økningen på Norsk Kundebarometer fra 106. til 26. plass, legger hun til.

Verisure har ifølge Knudsen 200.000 kunder. Pressetalskvinne Sissel Eckblad i Sector Alarm opplyser at starten på 2014 har vært strålende for deres del, og at de nå har passert 143.000 kunder i Norge.

- Alle i Sector Alarm er glade for at bransjen totalt sett har forbedret seg. Vi er også glade for at vårt selskap har hatt fremgang i kundetilfredsheten fra i fjor. Gjennom fokus og hardt arbeid skal vi klare å få denne fremgangen til å fortsette, og neste år håper vi selvsagt igjen å være best i bransjeno. Samtidig gratulerer vi Verisure for det resultatet de oppnådde i år, sier Eckblad.

Norsk Kundebarometer omfatter til sammen 180 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Flytoget gikk av med seieren og kan glede seg over å ha Norges mest fornøyde kunder. De nådde en score på 86,2.

Her kan du se listen over selskapene som er med på listen fra Norsk Kundebarometer 2014 som er gjengitt i Dagens Næringsliv.

Her er fjorårets liste fra Norsk Kundebarometer hos Handelshøyskolen BI.

"
Powered by Labrador CMS