Stanley Security

– Vi har ikke vært flinke nok

Navneendringen fra Niscayah til Stanley Security markerer ikke bare at sikkerhetsselskapet har fått ny eier, men også inngangen til en tid der små og mellomstore kunder skal få den prioritering de fortjener.

Publisert

Niscayah er blitt Stanley Security. Øyvind Halnes, Trond Langeland og resten av selskapet skal fortsatt være lokalisert i Urtegata i Oslo hvor også Securitas og Loomis holder hus. (Foto: Even Rise) .

– Vi er kjent for å være en leverandør av høysikkerhetsløsninger til store aktører innen både offentlig og privat sektor. Det skal vi fortsatt være. Men samtidig har vi mange tusen små og mellomstore kunder som vi ikke har vært flinke nok til å bistå. Dette skal Stanley Security gjøre noe med. Jeg lover at også disse kundene nå skal få den hjelp de ønsker og trenger til å finne kostnadseffektive og nødvendige sikkerhetstiltak, sier administrerende direktør Trond Langeland.

– Stanley Security skal vokse både som installatør og tjenesteyter. Den lille eller mellomstore bedriften skal kunne overlate ansvaret for sikkerhetsarbeidet sitt til oss, slik at ikke vaktmester eller IT-sjef må bruke tid også i rollen som sikkerhetsansvarlig. Vi skal gi dem trygghet for avtalt sikkerhetsnivå til avtalt månedspris, legger han til.

Langelands erfaring etter snart to år i det som nå heter Stanley Security, er at bransjen har mye å hente på økt kundeorientering.

– Jeg har spurt mange innkjøpssjefer hvordan de opplever sikkerhetsbransjens kundefokus. Nesten uten unntak, er svaret at de fleste andre bransjer har et høyere kundefokus enn sikkerhetsbransjen generelt. Derfor er forbedring av vårt kundefokus noe av det vi jobber kontinuerlig med. Fornøyde kunder er nøkkelen til vekst, sier han.

Et eksempel på forbedring de to siste årene, er en betydelig reduksjon når det gjelder feilfakturering. Økonomidirektør Bjørn Christiansen sier at krediteringer og feilfaktureringer er redusert med 33 prosent i denne perioden. Dette skyldes blant annet bevisstgjøring av teknikerne som sender inn grunnlaget for en faktura, rydding i kundedata og generell innføring av systemer, rutiner og samarbeid.

– Vi er kommet et godt stykke på vei, men har fortsatt litt igjen før vi er i mål, sier Christiansen.

Som Aktuell Sikkerhet skrev på nett i forbindelse med navneskiftet, nådde selskapet i 2011 et overskudd på over 50 millioner kroner. Året før hadde de et nullresultat. Trond Langeland er overbevist om at 2012 skal bli enda bedre enn fjoråret, selv om inneværende år preges av innspurten på en prosess med mye rydding og forbedring i egen virksomhet.

– Vi er allerede markedsleder innen elektroniske sikkerhetsløsninger. En av strategiene til Stanley Security er at vi skal bli større, noe som vil bli realisert gjennom både organisk vekst og oppkjøp. Sikkerhetsmarkedet i Norge er ikke konsolidert ennå. Først skal vi rydde i eget hus, og deretter kan vi gå i gang med realiseringen av den strukturerte vekststrategien som er planlagt, sier Langeland.

– Men hva gjelder antall ansatte, så vokser vi faktisk litt igjen nå om dagen. Dessverre har vi i en periode opplevd at kunder i Oslo og Akershus har måttet vente for lenge på bestilt service og installasjon. Dette gjør vi noe med i form av å ansette flere teknikere i dette konkrete området, legger Langeland til.

Når det gjelder Stanley Security sine lovnader til kundene når de frir til dem for å få overta hele sikkerhetsansvaret i virksomheten deres, er det fem punkter som prioriteres.

– Kunden skal ha et fast kontaktpunkt å forholde seg til. Videre skal systemene leveres til avtalt tid og avtalt pris. Service og feilretting skal ordnes ved første servicebesøk, og all fakturering skal være nøyaktig. Kunden skal også være sikker på at overvåking i regi av Stanley Security utføres nøyaktig og presist etter avtalt instruks. Som nevnt tidligere, skal vi vokse er vi avhengig av fornøyde kunder, sier Trond Langeland.

Powered by Labrador CMS