Femårsavtale med Tusenfryd
Tusenfryd har satt bort all kontanthåndtering for de neste fem årene. – Gjennom overvåking har vi full kontroll over kontantbehovet, og sørger kontinuerlig for tømming og etterfylling ved behov, opplyser selskapet fra sikkerhetsbransjen som fikk jobben.
Det er Nokas som, etter ett års drift, har halt i land femårsavtalen. I denne perioden skal sikkerhetsselskapet ha totalansvaret for all maskinvare og service, og de garanterer samtidig for kontantbeholdningen som ligger i maskinene. Bedriften ser på avtalen som et bevis for at deres automatiserte løsninger for kontanthåndtering, er i ferd med å bli godt etablert i markedet.
– Avtalen med Tusenfryd viser at vår modernisering av kontanthåndteringen er riktig, både for kunden og oss, sier Arne-Christian Gnutzmann i Nokas Cash Management Services (CMS).
Inne i fornøyelsesparken på Vinterbro utenfor Oslo, setter Nokas opp et eget kontantkontor. Der blir det en liten tellesentral hvor maskinen NEMSYS autoCash Extreme raskt og effektivt skal håndtere kontantene. Sedler og mynter behandles og lagres sikkert. Kontoret vil være betjent, og parkens ansatte henter ut klargjorte vekselkasser derfra ved åpning hver dag. Der skal de også levere dagsoppgjøret når parken stenges. Etter at Nokas har overført beholdningen til bank, vil Tusenfryd ha pengene inne på konto påfølgende dag.
– Med over 100 kasser i daglig bruk, og mange personer som håndterer kontanter, er vi avhengig av en optimal sikkerhet og kontroll. Og ikke minst effektivitet i oppstartsrutiner og dagsoppgjør. Det opplever vi å få hos Nokas, sier Iver Fyksen i Tusenfryd.
– I Nokas ønsker vi hele tiden å utfordre oss selv til å finne nye løsninger som kan effektivisere og forbedre våre kunders hverdag, sier Arne-Christian Gnutzmann.
Selskapet har i flere år jobbet med utviklingen av nye og moderne løsninger for kontanthåndtering.
Les om Maxbo som også er blant dem som har valgt Nokas som samarbeidspartner når det gjelder kontanthåndtering.
"