PAS 110901 Pressmeddelande PAS fo¦êrva¦êrvar i Norge.jpg

Plastkort Norge solgt til Sverige

For snart ett år siden flagget PAS Card at de skulle satse i Norge, og nylig kjøpte de Bicoda AS. Sistnevnte selskap markedsføres under navnet Plastkort Norge.

Publisert

Freddie Parrman og Thomas S. Preus er begge fornøyd med at PAS Card har kjøpt Bicoda (Plastkort Norge). Preus skal fortsatt være daglig leder i Bicoda. (Foto: Privat)

Bicoda startet som et reklamebyrå i 1998, men har de siste årene kun drevet med plastkort. Hovedproduktene er lojalitetskort, kundekort, fordelskort og elevkort. Veksten har ifølge daglig leder Thomas Sommerfeldt Preus vært eventyrlig, og i fjor solgte de 2,5 millioner kort. Omsetningen økte fra 5,7 millioner kroner i 2009 til drøye ni millioner kroner i fjor.

– Vi har seks ansatte i dag, men det vil garantert øke. Med PAS Card på laget, utvides sortimentet vårt og vi får flere bein å stå på. Det meste av salget vi har hatt frem til nå, er inngående salg. Vi har markedsført oss minimalt. Pas Card er en kjempegod partner fordi vi opererer i ulike segmenter. Dette vil gi synergieffekt begge veier, sier Sommerfeldt Preus.

Han skal fortsatt være daglig i selskapet som Pas Card nå eier 51 prosent av aksjene i.

– Målsetningen med oppkjøpet er å bli markedsledende innen ID-løsninger også i Norge, sier administrerende direktør Freddie Parrman i PAS Card.

– Vår internasjonalisering tok fart i for høst da vi etablerte oss i Danmark. Nå har vi tatt neste steg og skal vokse ytterligere innen alle våre forretningsområder med Norden som base. Det er godt å ha fått en etablert og erfaren partner som Plastkort Norge, sier han.

Powered by Labrador CMS