- Ikke gå i fella
Feil bruk av sosiale medier kan ende med ødelagt omdømme, publisering av sensetiv informasjon og i verste fall søksmål.
Bruk sosiale medier riktig, oppfordrer Computerworld.
– Bedriftene bør benytte sosiale medier, men ulike fallgruver må unngås, skriver Computerworld.
I reportasjen presenterer de en liste over ulike farer som ligger i bruk av sosiale medier for næringslivet.
– Bedriftene bør ikke å i fella og tro at en sosial medestrategi kun handler om ”liker”, ”bli venner med”, ”få følgere” eller ”digge” et nytt påfunn. Det er også mer enn å gå på limpinnen og kjøpe en profesjonelt oppsatt Facebook-side for flere hundre kroner i måneden, heter det i artikkelen.
Det understrekes at blant annet Facebook, LinkedIn og Twitter spiller sentrale roller i manges yrkesutøvelse og for bedriftene.
– Her kommuniseres det med kunder, partnere og interesserte. Det drives merkevarebygging. Hele verden er innenfor rekkevidde for informasjon fra bedriften. Men det er feller også i sosiale medier, skriver bladet.
Les mer hos Computerworld.
Hos dinside.no kan du lese om programmet de hevder stjeler din Facebook-konto i løpet av sekunder.
"