Ny app skal gi bedre oversikt
Securitas tilgjengeliggjør nå sanntidsinformasjon om hendelser og tiltak fra kundenes ulike lokasjoner. Dette skjer via den nye MySecuritas-appen til både mobil og nettleser.
– Denne tjenesten vil lette hverdagen for våre kunder innen mobilt vakthold. Den bidrar til at kundene i større grad kan konsentrere seg om egen kjernevirksomhet, sier regiondirektør John Erik Strømstad i Securitas.
MySecuritas vil ifølge en pressemelding sende pushmeldinger når det oppstår uventede situasjoner ved den enkelte lokasjon, og kundene kan i sanntid se hendelser og hvilke tiltak som er satt inn.
– Dette gir kundene en unik mulighet til å analysere sikkerhetssituasjonen i bedriften på daglig basis. I appen vil den sikkerhetsansvarlige i bedriften få full oversikt over sikkerhetsarbeidet som vektere og øvrig sikkerhetspersonell utfører. Kunden kan kommunisere med Securitas direkte i app eller i nettleser, og deretter hente ut vekterrapporter fra flere måneder tilbake i tid, heter det i pressemeldingen.
Det kommer også fem at det i en fremtidig versjon vil bli mulig å bestille utvidet vakthold for ønskede perioder, og at kundene innen mobilt vakthold vil få tilgang til tjenester som baserer seg på innhenting og bruk av data for å kunne forutsi sikkerhetssituasjonen på den enkelte lokasjon.
– Dette er bare starten på vår digitaliseringsreise. I fremtiden skal flere tjenester baseres på innhenting og bruk av data, sier Strømstad – i forbindelse med den delen av tjenesten som nå lanseres.
Securitas har allerede startet utrullingen av MySecuritas, og for nye kunder er den integrert i selskapets tilbud.