Her vises eksempler på hva appen MySecuritas byr på.

Ny app skal gi bedre oversikt

Securitas tilgjengeliggjør nå sanntidsinformasjon om hendelser og tiltak fra kundenes ulike lokasjoner. Dette skjer via den nye MySecuritas-appen til både mobil og nettleser.

Regiondirektør John Erik Strømstad i Securitas sier at den nye appen skal gi kundene bedre rom for selv å kunne konsentrere seg om egen kjernevirksomhet.

– Denne tjenesten vil lette hverdagen for våre kunder innen mobilt vakthold. Den bidrar til at kundene i større grad kan konsentrere seg om egen kjernevirksomhet, sier regiondirektør John Erik Strømstad i Securitas.

MySecuritas vil ifølge en pressemelding sende pushmeldinger når det oppstår uventede situasjoner ved den enkelte lokasjon, og kundene kan i sanntid se hendelser og hvilke tiltak som er satt inn.

– Dette gir kundene en unik mulighet til å analysere sikkerhetssituasjonen i bedriften på daglig basis. I appen vil den sikkerhetsansvarlige i bedriften få full oversikt over sikkerhetsarbeidet som vektere og øvrig sikkerhetspersonell utfører. Kunden kan kommunisere med Securitas direkte i app eller i nettleser, og deretter hente ut vekterrapporter fra flere måneder tilbake i tid, heter det i pressemeldingen.

Det kommer også fem at det i en fremtidig versjon vil bli mulig å bestille utvidet vakthold for ønskede perioder, og at kundene innen mobilt vakthold vil få tilgang til tjenester som baserer seg på innhenting og bruk av data for å kunne forutsi sikkerhetssituasjonen på den enkelte lokasjon.

– Dette er bare starten på vår digitaliseringsreise. I fremtiden skal flere tjenester baseres på innhenting og bruk av data, sier Strømstad – i forbindelse med den delen av tjenesten som nå lanseres.

Securitas har allerede startet utrullingen av MySecuritas, og for nye kunder er den integrert i selskapets tilbud.

Powered by Labrador CMS