Chris Lawson er country manager i Norden og Benelux-landene for Hanwha Techwin Europe (foto: Privat).

– Uproblematisk navnebytte

– Hanwha Techwin Europe har ikke merket negative konsekvenser etter at de kjøpte Samsung Techwin - og delvis la bort det anerkjente Samsung-navnet. Det sier Chris Lawson.

Publisert

Han er country manager i Norden og Benelux-landene for Hanwha Techwin Europe.

– Navnebyttet er ingen stor sak. Gjennom lang planlegging og nøye styring vil denne langsiktige strategien bli en lykkelig løsning. Kameraene og andre enheter vil i lang fremtid fortsatt bære varemerket Samsung. Det er altså bare selskapet som har endret navn, sier Chris Lawson.

Det var i fjor at Hanwha Group kjøpte Samsung Techwin.

– Installatører, systemintegratorer, distributører og teknologipartnere merker liten forskjell. Våre produkter blir designet og produsert av de samme folkene i de samme fabrikene. Hanwha Techwin er den sjette største forretningsenheten i Hanwha Group, sier Lawson.

Hanwha lanserte for ikke lenge siden sitt nye kamera WiseNet HD+. Under IFSEC viste de dessuten frem sine Open Platform-løsninger innen videoovervåkning.

– Vi har etablert teknologipartnerskap med programvareutviklere for å kunne levere persontelling og varmekartløsninger som kan hjelpe detaljhandlere til forbedre produktiviteten, og til å måle suksessen på promoteringskampanjer. Vi har også introdusert et Gate ANPR-kamera som gir brukere kontroll med tilgangen av kjøretøy. Det mest spennende fremskrittet man søker å dra nytte av i Open Platform-teknologien, er det globale samarbeidet vi har etablert med Oxehealth for utvikling av kontaktfri programvare for helseovervåkning. Dette er et innovativt kamerabasert helseovervåkingssystem for trygge rommiljøer, sier Lawson.

Ifølge en pressemelding er sistnevnte prøvd ut med stor suksess av politiet i Storbritannia og av organisasjoner innen mental helse.

Powered by Labrador CMS