Du er her

Til Nexus med 21 års printer-erfaring

– Odd Nilssen anses av mange som markedets beste servicetekniker når det gjelder kort-printere. Derfor er det veldig spennende, og ikke minst inspirerende, at han begynner hos oss i Nexus, sier Thomas Sommerfeldt Preus.
Av Even Rise
Publisert 12.11.2018 00:09

I 21 år har Odd Nilssen reparert og vedlikeholdt plastkort-printere. Karrieren hans er blant annet bygd opp i Tag Systems og senere Evry Card Services. 1. november tok han fatt på en ny æra, nemlig stillingen som servicetekniker i Nexus ID Solutions AS.

– Vi er veldig stolte over at Odd begynner hos oss i Nexus. For kundene våre betyr det mye å kunne søke bistand hos en kapasitet av hans kaliber. Odd skal i vesentlighet jobbe med kortprintere, men også ved behov med produkter i miljøet rundt printerne, sier Thomas Sommerfeldt Preus.

Nexus ID Solutions AS er en stor leverandør av kortprintere, både til direktekunder og via partnere. Frem til nå har kundene i vesentlighet sendt printerne sine inn til Nexus når behovet for service eller reparasjon har meldt seg. Enkelte kunder i Oslo-området og store kunder med spesielle behov ellers i landet har vært unntaket. 

– Frem til nå har produksjonsavdelingen vår på Lysaker ivaretatt den servicefunksjonen som Odd nå overtar. Med ham som dedikert servicetekniker åpnes det i større grad enn tidligere for serviceavtaler, sier Sommerfeldt Preus.

– I praksis innebærer dette at jeg kan utføre service ute hos kunden. Mye av arbeidstiden min fylles allerede med kundebesøk. Det tilbudet vi nå utvikler blir en vinn-vinn-situasjon både for kundene, våre partnere og Nexus selv. I tillegg til praktisk service ute hos kundene, vil besøkene åpne for veiledning som skal forenkle operatørens daglige bruk av kortprinterne, sier Odd Nilssen.

Han er autorisert servicetekniker for Fargo, men har også solid erfaring med de øvrige merkene Nexus forhandler.

– Det betyr mye for oss å ha en servicetekniker som er dedikert til kortprintere. Slik vi nå organiserer oss, blir utrykningstiden kortere enn den har vært – og vi kan besøke flere kunder enn vi tidligere har hatt kapasitet til, sier Thomas Sommerfeldt Preus.