Du er her

Plastkort Norge solgt til Sverige

For snart ett år siden flagget PAS Card at de skulle satse i Norge, og nylig kjøpte de Bicoda AS. Sistnevnte selskap markedsføres under navnet Plastkort Norge.
Av Even Rise
Publisert 06.09.2011 23:45

Freddie Parrman og Thomas S. Preus er begge fornøyd med at PAS Card har kjøpt Bicoda (Plastkort Norge). Preus skal fortsatt være daglig leder i Bicoda. (Foto: Privat)

Bicoda startet som et reklamebyrå i 1998, men har de siste årene kun drevet med plastkort. Hovedproduktene er lojalitetskort, kundekort, fordelskort og elevkort. Veksten har ifølge daglig leder Thomas Sommerfeldt Preus vært eventyrlig, og i fjor solgte de 2,5 millioner kort. Omsetningen økte fra 5,7 millioner kroner i 2009 til drøye ni millioner kroner i fjor.

– Vi har seks ansatte i dag, men det vil garantert øke. Med PAS Card på laget, utvides sortimentet vårt og vi får flere bein å stå på. Det meste av salget vi har hatt frem til nå, er inngående salg. Vi har markedsført oss minimalt. Pas Card er en kjempegod partner fordi vi opererer i ulike segmenter. Dette vil gi synergieffekt begge veier, sier Sommerfeldt Preus.

Han skal fortsatt være daglig i selskapet som Pas Card nå eier 51 prosent av aksjene i.

– Målsetningen med oppkjøpet er å bli markedsledende innen ID-løsninger også i Norge, sier administrerende direktør Freddie Parrman i PAS Card.

– Vår internasjonalisering tok fart i for høst da vi etablerte oss i Danmark. Nå har vi tatt neste steg og skal vokse ytterligere innen alle våre forretningsområder med Norden som base. Det er godt å ha fått en etablert og erfaren partner som Plastkort Norge, sier han.