IMG_4252

Best for sjette år på rad

Kundebehandlerne i Sector Alarm har grunn til å være fornøyde. For sjette år på rad har de vunnet konkurransen om å betjene bransjens beste kundesenter. Hakk i hæl kom Securitas Direct.

Publisert

Kundebehandlerne i Sector Alarm har grunn til å være fornøyde. For sjette år på rad har de vunnet konkurransen om å betjene bransjens beste kundesenter. Hakk i hæl kom Securitas Direct.

Viggo Skeisvoll og hans ansatte har god grunn til å være fornøyde med servicen som gis ved kundesenteret hos Sector Alarm. (Foto: Even Rise)

Det er kundeservice-testen ”Best i test” de har vunnet. Dette er ifølge selskapets pressemelding landets største test av kundesentre. Og i seks sammenhengende år har nettopp Sector Alarm gått av med seieren blant selskapene som er plukket ut fra sikkerhetsbransjen til å delta.

Det kundesenteret i Norge som vant konkurransen på tvers av alle deltakende bransjer, er Canal Digital Parabol.

Prisen ble delt ut under Callcenter-dagene i regi av Confex. Konkurransen ble gjennomført av See You. De ringer hvert kundesenter med 25 henvendelser, som alle utgir seg for å være fra en potensiell kunde.

Totalscore for Sector Alarm ble 92,2. Like bak endte Securitas Direct på 91,5. Det tredje sikkerhetsselskapet som var med i konkurransen, er Nokas. Hos See You får Aktuell Sikkerhet opplyst at deres totalscore endte på 75,8. En viktig grunn til at de ble trukket mer enn de andre, skal ifølge See You ha vært varierende svar fra kundemottakerne om hvorvidt selskapet faktisk selger Boligalarm. Ifølge deres egen hjemmeside er boligalarm fortsatt i Nokas-sortimentet.

– ”Best i test” er Norges største blindtest av kundesentre der det gjennomføres 25 samtaler til 95 av de største kundesentrene i landet, innenfor 16 utvalgte bransjer, skriver Se You på sine hjemmesider.

– Dette er kjempestas og en bekreftelse på at vi tar godt vare på kundene våre, sier administrerende direktør Viggo Skeisvoll.

Tidligere i vår ble Sector Alarm også kåret til å ha boligalarmbransjens mest tilfredse og lojale kunder gjennom forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer.

Powered by Labrador CMS