Aktuell Sikkerhet

Sector Alarm vant Kundeserviceprisen 2011

Stakk av med seieren i landets største test av kundesentre - "Best i Test" Kundeserviceprisen

Lasse Andreassen

(Oslo 3. mai 2011) På konferansen Call Center Dagene 2011, vant Sector Alarm Kundeserviceprisen i "Best i Test" undersøkelsen 2011. Dette er Norges største blindtest av kundesentre. Det ble gjennomført 25 samtaler til hele 82 av de største kundesentrene i Norge innenfor 13 utvalgte bransjer, i følge en pressemelding fra SeeYou AS.

Sector Alarm - årets vinner
Prisen deles ut for 5. gang. 13 bransjer; energi, mobil, forsikring, bank, TV distribusjon, flyreise, sikkerhet, elektro, offentlig, båtreise, pakkereiser, bredbånd og avis er satt under lupen av et profesjonelt testopplegg utført av SeeYou AS, et selskap som jobber med måling av kundeopplevelser. Det ble kåret en vinner i hver bransje og en totalvinner. I år gikk den gjeveste prisen til Sector Alarm.

Sector Alarm skårer blant annet på engasjerte medarbeidere, god rådgiving og god produktkunnskap. Foto: Sector Alarm.

Omfattende blindtest
Bak prisen står kurs- og konferanseutvikleren Confex og SeeYou AS. SeeYou AS har gjennomført selve målingen ved bruk av "ukjente kunder" og "Mystery Calling". Hele 82 av landets største kundesentre er testet i 13 ulike bransjer.

- Alle kundesentrene testes etter de samme kriteriene, blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning. Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et definert rollespill. Basert på samtalen og spørsmålene som stilles, svarer observatørene på forhåndsdefinerte og vektede spørsmål og påstander som gir hver samtale en score. Den som til slutt får høyest totalscore vinner, sier salgssjef Reidar Skorpen i SeeYou AS.

Observatørene trakk blant annet fram følgende kjennetegn ved Sector Alarms kundeservice:

Imøtekommende kundebehandlere, kundebehandlerne stilte alltid flere spørsmål for å avdekke behovet, engasjerte kundebehandlere som lyttet godt til hva kunden sa og kundebehandlerne hadde god produktkunnskap, og ikke minst: Alle kundene fikk dekket behovet de ringte for.

Les mer om kundeserviceprisen på:

www.kundeserviceprisen.no
www.callcenterdagene.no

Kommentarer ved hjelp av Disqus